تحلیل آماری با 2 PLS و 3 Smart-PLS

تحلیل آماری با PLS یا سمارت pls

تحلیل آماری با PLS را می توان یکی از روشهای جدید معادلات ساختاری دانست . نسل دوم مدلسازی معادلات ساختاری معروف به رویکرد حداقل مربعات جزئی یا رویکرد مبتنی بر واریانس برای تحلیل داده ­های جمع  آوری شده فرآیندی مشابه ولی متفاوت با تکیه بر محدودیت های رویکرد مبتنی بر کواریانس ارائه نمود. توانایی این رویکرد در کار با داده­ های اندک، عدم حساسیت به نرمال بودن داده­ها، توانایی در پیش بینی و پشیتبانی از مدل های بسیار پیچیده و همچنین قابلیت مدل اندازه ­گیری ترکیبی و انعکاسی به سرعت در میان پژوهشگران رواج یافت و به تبع آن نرم افزارهای متنوعی برای اجرای این رویکرد معرفی شدند؛

نرم افزارهایی نظیر Visual-PLS، PLS-Graph، Warp-PLS، XLSTAT و Smart-PLS که نرم افزار آخر یعنی سمارت pls که در سال ۲۰۰۵ معرفی گردید، معروفترین و پرکاربردترین آنها می­باشد.

تحلیل آماری با PLS

 

مدل­سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) برخلاف روش کواریانس محور (نرم افزارهایی نظیر AMOS، LISREL و EQS) فاقد شاخص ­های برازش مدل مبتنی بر کای دو جهت بررسی میزان مطابقت مدل نظری با داده­های گردآوری شده می­باشد، این امر به ماهیت پیش­بین محور PLS بستگی دارد. بنابراین شاخص­ های برازش که به همراه این رویکرد توسعه یافته ­اند مربوط به بررسی کفایت مدل در پیش­بینی متغیرهای وابسته می­شوند؛ مانند شاخص­های افزونگی (Communality) و حشو (Redundancy) یا شاخص GOF می­باشد. در واقع این شاخص­ها نشان می­دهند که برای مدل اندازه­ گیری معرف­ها تا چه حد توانائی پیش­بینی سازه زیربنایی خود را دارند و برای مدل ساختاری، متغیرهای برون­زا تا چه حد و با چه کیفیتی توانائی پیش­بینی متغیرهای درون­زا مدل را دارند.

تحلیل آماری با سمارت پی ال اس | تحلیل آماری با Smart-pls

PLSنرم افزاری کاربردی برای طراحی مدل­های معادلات ساختاری است که به کاربر این اجازه را می­دهد به جای نوشتن فرامین بلند و پیچیده از نشان­گرهای گرافیکی استفاده نماید. نرم­ افزار PLS برای مدل­سازی مسیر با متغیرهای مکنون پنهان و آشکار (مدل عمومی معادلات ساختاری) به کمک روش PLS طراحی شده است. از جمله قابلیت­های این نرم ­افزار FIMIX (زمانی که پژوهشگر علاقه دارد که وجود عدم تجانس (ناهمگونی) بین داده­ها را مورد بررسی قرار دهد) و Blindfolding است. قابلیت گرافیکی ساده و آسان این نرم افزار به کاربر اجازه می­دهد که مدل ساختاری خود را براحتی از طریق کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) ایجاد نماید و روابط مدنظر را ایجاد کند. گزارش­های خروجی در قالب دو نسخه HTML و LATEX طراحی شده است. همچنین روش نمونه ­گیری مجدد آن شامل BT و BF است.

تحلیل آماری با Smart PLS 2

تحلیل آماری با Smart PLS 2

ورژن جدید نرم افزار بسیار جالب و راحت تر شده است، وقتی با این نسخه جدید smart pls کار می کنید احساس راحت تری دارید به همین جهت پیشنهاد می کنیم حتما ورژن جدید این نرم افزار تحلیل آماری را آزمایش کنید.

تحلیل آماری با Smart Pls 3

تحلیل آماری با Smart PLS 3

تیم تحلیل آماری سایت با مدیر از بهترین و مجرب ترین متخصصان آماری کشور تشکیل شده است. این مجموعه سعی دارد بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به دانشجویان و اساتید گرامی ارایه نماید. نتیجه نهایی تحلیل آماری با PLS در قالب فایل WORD  که به آسانی قابل اضافه شدن به پایان نامه شماست تهیه و ایمیل خواهد شد.

شما می توانید از قسمت تماس با ما سفارش تحلیل آماری با PLS را ثبت نمایید  و یا اینکه از طریق تلگرام و یا تماس مستقیم با شماره 09363227571 در ارتباط باشید.